STREAM-ОСВІТА:

МАТЕМАТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ

Здебільшого дослідницьку діяльність дітей організовують у природі. Однак не менш корисні та цікаві дітям дослідження в інших галузях — у мистецтві (експериментування з різними художніми матеріаламий техніками), мові (створення нових слів тощо) чи математиці. Як організувати математичні дослідження, дізнаєтеся з поданої статті.

З кожним роком stream-освіта стає все популярнішою серед педагогів дошкілля. Причин кіль­ка: тісна інтеграція різних освітніх напрямів (наприклад, різних видів мистецтва та ознайомлення -риродним довкіллям практична спрямованість акцент на дослідницькій діяльності, конструюванні, моделюванні, а також сюжетній грі як спо-перевірки зробленого на практиці (наприклад, малята змайстрували машинки і гаражі для них, «будували місто, а потім грають у відповідну сюжетну гру).

Дослідження використовуються в усіх освітніх напрямах 5ТРЕАМ: "Науки", "Технології", "Читання і письмо", "Інжиніринг", "Мистецтво", "Математика". У цій статті зробимо акцент саме на математиці.

На заняттях з математики дослідження проводять, починаючи з молодшого дошкільного віку. Вони допомагають поглибити знання дітей, виявити і дослідити окремі випадки, які виникають під час ознайом­лення з математичними поняттями, показати можливості практичного застосування набутих знань.

На відміну від уже звичних дослідів з ознайомлення з природним довкіллям, об'єктами дослідження на заняттях з математики є переважно геометричні фігури і числа. Такі досліди не потребують спец­обладнання, однак, як і природничі, вимагають ретельної підготовки й обов'язкового обговорення для формулювання висновків, аналізу результатів. Пропонуємо авторську класифікацію дослідів у математиці.

Види дослідів:

  • Досліди з виявлення властивостей
  • Досліди-ілюстрації
  • , Досліди-здивування
  • Дослїди-моделювання
  • Досліди-порівняння
  • Досліди-пояснення
  • Досліди для перевірки припущень

 

 Щоб дітям було цікаво.

Для оптимізації роботи з вихованцями , педагоги ЗДО №44 впроваджують новітні технології, інтерактивні методи виховання та навчання .Один із таких освітніх заходів-артбук.

Діти старшої групи власноруч створювали ілюстративну книжку -«Добрі вчинки». Під час роботи з артбуком вони вчилися добирати матеріал по темі, розраховувати обсяг ілюстрацій, творчо опрацьовувати відомі ситуації, виражати власне ставлення до них, встановлювати причинно-наслідкові звязки, робити висновки.

  • з артбуком спонукає дітей до розвязання творчих завдань та проблемних ситуацій протягом тривалого часу.