ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ.

1.Зайшовши до закладу дошкільної освіти, вітайтеся з усіма працівниками-цим ви показуєте добрий приклад дітям.

2.Дотримуйтеся режиму роботи закладу дошкільної освіти.

3.Якщо дитина вранці має поганий настрій,обговоріть це з педагогом.

4.Стежте за зовнішнім виглядом дітей: вчасно підстригайте нігті, одягайте чистий та зручний одяг відповідно до сезону.

5.Покладіть у шафу малюка запасний чистий одяг.

6.Без нагальної потреби не відволікайте вихователя від освітнього процесу, дочекайтеся слушного моменту для звернення.

7.Не давайте дитині з собою до садочка дрібні іграшки, інші діти можуть брати їх до рота. Пам’ятайте, що іграшками діти бавляться всі разом.Будьте готові до того, що іграшка може зламатися.

8.Беріть активну участь у житті дитсадка.

Пам’ятайте: батьки рівноправні учасники освітнього процесу
Поради турботливим батькам

ЖАДІБНІСТЬ ДИТИНИ

Навіть дошкільники добре знають, що бути жадібним – це погано, вони засуджують жадібність у інших, але багатьом дітям буває важко поділитися своїми іграшками чи ласощами з кимсь.

Причиною жадібності дітей третього року життя є особливості їхнього вікового самоусвідомлення: дитина починає відокремлюватися від навколишнього світу разом зі своїми особистими речами. Тому для неї «моя чашка», «мій стілець», « мій ведмедик» - це частинка її «Я», яке вона прагне захистити й утримати.

Якщо період самоусвідомлення пройшов неблагополучно, діти продовжують виявляти жадібність як незрілу форму відстоювання своїх меж. У таких дітей ситуації, у яких від них чекають прояву «доброти», викликають тривогу або гнів та негативне ставлення до необхідності чимось із кимсь ділитися..

Чим можуть допомогти батьки

1. Замість того, щоб просити дитину чимось із Вами поділитися - діліться з нею самі, але демонструйте, як Вам це приємно. Ви зможете навіяти дитині відчуття того, що це досить приємний процес.

2. Уникайте деякий час тих ситуацій, у яких дитина може продемонструвати свою жадібність. Адже частий прояв негативних форм поведінки закріплює не тільки небажані звички, а й неприємне уявлення про себе.

3. Частіше розповідайте дитині про те, яка вона хороша, що вміє робити, цікавтесь її вподобаннями. Це допоможе їй стати спокійнішою та впевненішою в собі.

Чим може допомогти психолог

Основні завдання психологічної корекції:

Визначити, які психологічні проблеми дитини спричиняють її жадібність.

Допомогти дитині подолати ці проблеми шляхом усвідомлення своїх почуттів, розкриття своїх можливостей, підвищення впевненості у своїх силах.

У спеціальних ігрових ситуаціях повправлятися з дитиною в проявах щедрості, дати відчути радість і гордість за себе.

Сформувати впевненість дитини в тому, що вона добра, вміє і хоче допомагати іншим, може поділитися з тими, кого любить.

Разом із батьками розробити подальші заходи з формування позитивного ставлення дитини до себе та оточення.

  

 

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ СОН ДОШКІЛЬНИКА ВДОМА

Увечері малюка неможливо вкласти спати, а вранці його не підняти. Та й із денним сном часом виникають пробле­ми. Знайома ситуація? Тоді вам варто прочитати ці поради.

Міцний сон — запорука здоров'я дитини, її доброго самопочуття й ак­тивної діяльності протягом дня. Ві­домо, що людський мозок під час сну продовжує обробляти отриману за день ін­формацію, "фільтрує" негативні й позитивні враження. Сон сприяє відновленню праце­здатності клітин головного мозку, в цей час нормалізуються функції всіх інших органів і систем.

Батьки добре знають особливості своєї дитини і мають ураховувати їх, вкладаючи її ввечері спати. Чи перенасичена вона сьогод­ні новими враженнями й емоціями? А можли­во, організм ослаблений недавнім захворю­ванням? Будь-які негативні фактори можуть спричинити порушення сну.

Як же забезпечити сину чи доньці здоровий нічний сон? Є кілька правил.

Загальна тривалість сну для дітей дошкільного віку —12-12,5 год, з яких 2-2,5 год відводиться на денний сон. Звісно, потреба малят у сні різна.

Комфортні умови Сон дитини вдома слід організовувати у на­лежних гігієнічних умовах: окреме ліжко, не надто м'який матрац, наявність піжами, добре провітрене приміщення тощо. Кольорова гама кімнати, де спить дитина, — м'які пастельні тони: зелений, блідо-рожевий, блакитний тощо. Родинні ритуали

Правила, традиції, ритуали перед сном за­ймають чи не в кожній родині своє особливе місце, і більшість дітей сприймають їх позитив­но. Це можуть бути, зокрема:

  • заспокійливий масаж із дихальною гімнас­тикою;
  • слухання з дитиною аудіозапису звуків дощу, струмочка, моря, колискової (або співання);
  • читання книжок;
  • гра
  • засинання з улюбленими іграшками тощо.

Аби дитина не перезбуджувалася перед заси­нанням, дайте їй змогу поговорити ще дорогою з дитсадка додому. Нехай вона розповість про свій день, події, які з нею трапилися, виплесне емоції.

За декілька годин до нічного сну малюкові корисно буде спожити молочні продукти: ке­фір, йогурт — та випити склянку чистої негазованої води.

Заспокійливе купання

Ігри з водою допомагають зняти емоційне на­пруження чи не всім малюкам. Наберіть у ванну небагато води, поливайте дитину тепленьким душем, дайте їй улюблені гумові іграшки, пласт­масові посудини для переливання води, губки для миття. Нехай вона набирає воду, дивиться, як з губки "крапає дощик", тощо.

Якщо у малюка немає алергічних реакцій, пе­ред сном він може прийняти ванну з лікарськи­ми рослинами: пустирником, шавлією, ромаш­кою, валер'янок) тощо — чи пройти невеличкий "сеанс ароматерапії".

Ігри перед сном

Грати чи не грати дитині саме сьогодні перед сном, залежить від її бажання чи небажання. Ігри мають бути спокійними, релаксаційними, без бігу і галасу. Цікавими й доречними будуть словесні ігри. Наприклад, такі.

Гра "Буває - не буває" Запропонуйте дитині уявити ситуації: "Песик гуляє по даху", "Мандарин — брат апельсина", "Дівчинка збирає квіти", "Лисиця сидить на де­реві". Запитайте у неї, чи можливі такі ситуації в житті. Якщо малюк відповість правильно, настає його черга запитувати у вас. Завжди цікаво, коли чергуються ре­альні й нереальні ва­ріанти.

Гра "Хто ким був?"

Попросіть синочка чи доню назвати, ким (чим) були раніше: курча (яйцем), хліб (борош­ном, колоском), дідусь (хлопчиком), сукня (тка­ниною), кефір (молоком) тощо.

Вечірня казка

На емоційний стан дитини неабияк впливає художнє слово. Історії, про які йдеться у книж­ках, мають бути життєствердними, добрими тощо. Читання віршиків, казок, оповідань на­лаштовує на спілкування, зближує дорослого і малюка.

Мамина колискова

Справжнім "снодійним" і чудовим терапев­тичним засобом є колискові. Добре, коли в ро­дині їх співають разом.

Живий голос матері залишиться дитині до­брою згадкою на все наступне життя. До того ж вона засвоїть модель поведінки, яку, ймовірно, реалізує в майбутньому у вихованні власних дітей.

Радісне пробудження

Пробудження малюка теж зробіть своєрід­ним ритуалом. Використайте музичну іграшку, яка програватиме лагідну мелодію для підйому і подальшого налаштування на день.

Після підйому запитайте в дитини, чи їй сьо­годні щось наснилося, попросіть переповісти сон. Що в ньому було особливого? Які цікаві предмети зустрічалися? Які люди або інші, мож­ливо, казкові, істоти? І разом пофантазуйте, яким чудовим буде день прийдешній.

Дотримання таких простих правил забезпе­чить здоровий відпочинок вам і вашій малечі.